om sömn, stelhet och sällskap

Varför blir man ibland trött av att sova? Idag är en sådan dag. Jag vaknade och istället för att känna mig utvilad så känner jag mig supertrött. Undrar om det beror på något man ätit eller vätskebalansen eller bara att man sover lite längre på helgen?

Jag vet i alla fall vart stelheten kommer ifrån. Det har legat en liten hund bredvid mig i ett par timmar. Då spänner sig min kropp automatiskt och det blir ett helt företag att ta sig upp.

Nu när jag är uppe så ska dagen fyllas med aktivitet. Den mest essentiella först, frukost. Sedan funderar jag skarpt på en tur på stan med tillhörande fika. Ska se om jag hittar någon som är pigg på det bara. Det är alltid trevligare med sällskap än att gå själv.

Vill du med så hojta!

*poff'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback