Fotorama ;)

Nu så mina vänner har jag lyckats få in bilder sedan tja.. ett halvår tillbaka i datorn så de närmsta dagarna kommer ett axplock av roliga, spännande, intressanta och söta bilder att dyka upp. Just nu nöjer jag mig med bilderna från dagens strapats som jag och vän elli begav oss iväg på. Vi tog även med mitt monster.. dvs hunden och travade iväg uppåt berget.

Ingen stekande sol, det fläktade lite lagom och det var inte allt för varmt, strålande utsikter för en lång promenad. Första delmålet på vår väg var Ryds grottor.
Ryds grottor
Ett ställe där ingen av oss hade varit och ett ställe som visserligen inte låg så långt bort men som det tog lång tid att gå till. Det var svettigt och varmt och vi upptäckte ett stenbrott på vägen men utsikten var mödan värt. Dock insåg vi snabbt att några riktiga grottor rörde det sig inte om men det finns en legend om att det går hemliga gångar i berget. Vovven tyckte det var extra spännande och spanade länge ner i hålen.
Vovven tycker det är spännande att klättra i berg
Nästa anhalt var fornborgen Ymsingsborg:
Ymsingsborg, fornborg

Det syns inte så mycket av den eftersom den inte använts på tusen år och inte heller var särdeles mycket mer än en stor stenmur på ena sidan och ett stup på den andra. Det som jag tycker är lite spännande är att den aldrig någonsin grävts ut så ingen vet vilka skatter som finns där. Dessutom talade den inte så spännande info-skylten om att det finns 3 till fornborgar i skövde kommun. Jag undrar vart de är nånstans. Nu har jag ju verkligen missat nåt. Jag tycker om forntiden ju! Väl här så fikade vi lite innan vi återupptog vandringen fast på andra hållet.

På väg ut passerade vi ett jättelikt Lärkträd. Tjock stam och det sträckte sig högt som bara den mot himlen. Ett så stort har jag nog inte sett nånstans förut. Av den sorten alltså.
Ett hiskeligt stort lärkträd vi hittade i skogen
Väl hemma nån gång vid fyrasnåret så hade vän disse lagat smaskig mat åt oss. Mat smakar aldrig så gott som när man varit ute hela dagen. Elli lagade även till de kantareller vi hittade på vägen och vi delade dem syskonmässigt. Mums! mer kantareller till mig säger jag bara.

Nu är både jag och vovven helt färdiga och ska sjunka ner i soffan framför mysig film. Bäst att passa på när husse är borta.

*poff'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback