grubblarattack

Idag är världen full av tappade sugar. Mest min tror jag, eller inbillar jag mig i alla fall. Är åter igen hiskeligt trött efter ytterligare en tung dag. Imorgon blir en bättre dag, inga möten och jag kanske hinner klart och ikapp det som ligger och väntar. Man kan ju alltid hålla tummarna

Tyngden i dagarna kom verkligen helt plötsligt, förra veckan sa det bara smack och sommaren och ljuset försvann och jag förvandlades till grubblaren. För er som inte visste det så trivs grubblare bäst i höst och vintermörkret. Jag försöker så gott jag kan med att hålla henne borta. Igår tacoserade vi här hos oss. Vi tvingade på våra gäster visning av fjällbilder med hjälp av nyinköpt kabel till tv:n. Jag hade trixat ihop en paj m.h.a. svärmors röda vinbär vilken sambon endast åt med ungefär ett helt paket vaniljvisp och påstod ändå att det var surt :)

Vi testade även att tacosera vid vårt matsalsbord med ommöblerad tv, det funkade finfint. På bordet låg nya duken från ellos, den funkar som prydnadsduk kom vi fram till sambon och jag men som bjudningsduk var den sämre, lite gles närmare bestämt.

Jag ska försöka ge mig nedåt staden på söndag när matfestivalyran börjar avta och leta innerkuddar till de nya kuddfodralen som jag också fyndade på ellos. Sådant lyser upp mörkret och grubblaren håller sig borta. Idag är dock energinivån allt för låg så uppmuntringsförsöken består av chai och lite överblivna chips samt ett rykande färskt NCIS om en stund. Jag missade ju första avsnittet förra veckan eftersom sportfånen i mig vägrade zappa bort friidrotts-VM.

Det enda jag tänker försöka åstadkomma ikväll är matlåda tills imorgon, under terminens första veckor är det precis som jag förutspått kö överallt och tvärtjockt på restaurangerna. Matlåda is the shit.

*poff*

Kommentarer
Postat av: Grefven

Jag tyckte duken passade utmärkt som bjudningsduk! Visst var bären lite sura, men det är ju meningen med sån paj, smakerna tar ut varandra, det sura, vaniljvispen och kaffet... aaah.. Som Bengt brukar säga - "Det är så det kn.. i munnen!"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback