det tar sig

Nu har jag nästan avhandlat allt som jag hade tänkt mig idag och dagen är ju inte slut än, Heja mig!

Balkongen är röjd, kartongerna är borta! Äntligen. Jag har även gjort mig av med de döda växterna samt annat skräp. Nu finns där bara en grill, lite hopfällbara stolar, en tom blomlåda och en mysig trasmatta. Och för tillfället en torkställning med lite tvätt på. Bäst att passa på medan det torkar :)
Vovven tyckte mycket bättre om balkongen nu och lade sig direkt mitt på mattan i solen.

Stora badrummet är förvandlat från rikitgt läskigt smutsigt till skinande rent. Ska bara putsa spegeln efter att golvet har torkat.

Vardagsrummet är fritt från pinaler, bord, stolar och soffan är rena och fina med dukar och ljus etc. Det enda som fattas är någon som vill ha våra 3 överblivna tv-apparater som trängs vid väggen. Där tänker jag ställa en skänk så snart ekonomin tillåter.
En sånhär eller en sånhär kanske. Helst Leksvik förståss eftersom lite av våra andra möbler går i den stilen. Usch.. nu blev jag på ikea humör.. det var ju mindre än en månad sedan vi skruvade ihop vårt senaste tillskott och kartongerna kastade jag idag.. nej.. inget ikea på ett tag.

Då jag förväntar mig lugn och ro än i ett antal timmar så ska jag ägna mig åt lite mer pysslande med idel film i bakgrunden. Om en stund börjar George of the djungle, hysteriskt roligt, och lite senare klassikern Snuten i Hollywood. Nostaligi på hög nivå. Skönt när jag får välja själv :)
Till allt detta tänker jag förutom obligatorisk kvällsmat smaska i mig lite glass och ett glas vin. Det är ju lördag och jag tycker att jag har förtjänat det.

Nej.. dags att skrida till handling.
God afton

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback