Äntligen

Das Sofa ist hier!

Imorgon kl 11 ska vi hämta soffa, Sambon har raggat bärhjälp i form av herr P. Dock misstänker jag att det har mutats med diverse ätbara saker ;)

Nu är den gamla soffan isärtagen och ligger i bitar i vardagsrummet, redo att bäras ned och köras till tippen. Det ska bli skönt så fort allt är iordning.

Var och hämtade ut julklappen som myndigheten så snällt givit oss. Mycket positivt överaskad av innehållet. En finfin specialdesignad resväska i övernattningsmodell med logga som man kan stoltsera med på tjänsteresa :). Det är nog den finaste klappen jag fått från jobbet men det är klart, jag har bara fått två gånger tidigare eftersom inte timanställda räknas.

Handlat lite inför imorgon också. Ska faktiskt bemöda mig med lussekatter, är så hiskeligt sugen och köpekatterna är inte i närheten av lika goda som mina egna, förmodligen för att jag har äkta persiskt saffran och inte nåt annat skräp. Sänder en tacksamhetstanke till mina persiska vänner som en gång i tiden givit mig saffran i gåva. Tyvärr kommer det nog vara slut efter detta baket, så det blir till att leta nytt till nästa år.

Med risk för att upprepa mig: det är dags att sova så man inte får tangentbordsavtryck i ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback