epic fail

Sofforna kom på plats efter mycket pustande och svettande av bärarna. Gamla soffan utkastad, skönt. Vi kryssade oss fram smidiga som flodhästar på soptippen med vårt släp :)

Sedan blev det speedbakning och epic fail med mormors marängtårta. Vet inte exakt vad jag gjorde fel, resultatet blev i alla fall en spektakulärt platt tårta. Nödlösning med tårtbotten sylt och marsan fick inhandlas, den gick också att äta. Lussebullarna blev dock mumsiga.

Tack alla vännerna för en trevlig afton. Jag måste säga att jag är barnsligt förtjust i hemmakalas med bara prat om allt och inget. Det är så härligt opretentiöst. Kan vi inte ha kalas varje vecka?

Sofforna fick för övrigt godkänt, som herr P uttryckte det "det är sån här som till och med mormor kan sitta i".

Till nästa vecka ska jag dock(inget illa ment mormor) testa svärmors recept på marängtårta istället. Om jag misslyckas även med den så är det bara att konstatera att jag inte ska leka med maräng.

Idag inleds operation röjning av lägenheten eftersom nästa lördag innebär dubbelt så mycket folk som igår. Och dessa kommer inte nöja sig med att se vardagsrummet, alltså; massivt städande.

Dessutom blir det lite skidskytte där emellan. Vi inledde med repris från gårdagens jaktstart för damer, följt av dagens stafett, Tjejerna landade en bronspeng idag! Hurra! Om en stund ska jag ladda herrarnas jakt ut på tv:n och sedan blir det herrstafetten direkt. Hoppas de kan göra nåt bra idag.

Fast först måste jag nog ta hand om lite disk, även det ser jag som övning inför helgen :)

Kommentarer
Postat av: luckeboi

Kolla in en ny outfit från Nelly på mig blogg. Snygg eller inte snygg? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback