i julmatens efterdyningar

Sitter uppkrupen framför svärföräldrarnas bärbara och tar igen några dagars dataabstinens. Det har ju inte direkt varit tid över för detta, och kanske inte heller någon önskan. Fått många finfina klappar och alldeles för mycket mat som vanligt. Här så äts olika delar av julmaten på olika dagar. Idag skall lutfisken avverkas samt resterna av gårdagens ris a la malta och ischoklad(dock inte tillsammans, tror inte på dessa i kombination). Jag kan ju lugnt påstå att jag inte svälter. Det är också lite lättare än vanligt att hålla igen. Mätt blir jag nästan innan jag lagt upp på tallriken. Äta lite och ofta är verkligen ett bra koncept.

Vår resa hit blev lite mer dramatisk än nödvändigt. Precis innan Limmared(läs: mitt ute i ingenstans) började vår AC blåsa kalluft, vilket i sig var ganska obehagligt. Straxt efter Limmared började det ryka om motorhuven, sånt är inte bra har jag hört. Man ska inte koka bilen. Så vi fick stanna och ringa morbror J som turligt nog inte befann sig särdeles långt borta. Kylarslangen hade i stort sett exploderat(fast kanske lite mindre dramatiskt). Efter lite pillande, letande efter slangar, kylvätska och diverse verktyg kunde vi efter ca 1 timme ge oss iväg igen. Heja fiffiga morbröder. Tur att vi har en varsin, de är bra att ha.

Just nu är det bara jag, vovvarna och gamla morfar hemma. De andra handlar mer mat(örk..), nya slangar till bilen och nån mystisk sladd till elgitarren. Så just nu njuter vi av tystnaden.
I eftermiddag ska vi nog försöka spela något spel, tredje kvällen gilt.. vi får se om vi lyckas. Det kan bli svårt eftersom morfar hör så dåligt. Annars blir det mer sagofilm som han kallar det. Vi tittade på harry potter och Narnia igår och han förstod nog inte riktigt vad det skulle vara bra för :)
Nyaste Narnia gick på Tv1000 imorse (tack för alla trevliga kanaler som svärföräldrarna har) och den är nu inspelad och redo att betraktas när matkoman sätter in lite senare.

fortsatt god julhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback