julstress!

Jo.. det är liksom lite stressigt såhär före jul.
På jobbet vet jag inte hur många ärenden som ligger obesvarade. Allt som inte är nya scheman eller telefonsamtal inför morgondagen får vänta. I eftermiddags hänvisade jag mig till och med för att få vara ifred. Ska nog göra det imorgon eftermiddag också. Det vart så lugnt och skönt.

Här hemma tänker jag inte på nåt annat än förberedelser inför kalaset på lördag. Det är massor som behöver göras och jag har minimalt med ork. Jag har skrivit en lista men jag tvivlar på att hälften blir gjort.

I detta nu bestämde jag att den enda som får julkort av oss är sambons morfar som vi inte kommer att träffa i jul. Både min och hans närmaste familj dyker ju upp här på lördag så de får vara utan. Att skriva och skicka en sisådär 20-30 julkort är inte på något sätt prio 1. Sedan ska vi försöka författa något slags jul/nyårshälsning till T & T i det stora landet i väst. Den kommer ju inte komma fram innan jul så det får väl bli något slags årskrönika. Det brukar alltid dimpa ner ett litet fint kort därifrån så jag börjar känna mig skyldig.
Men som sagt, där går gränsen.

Kvällens mission är att mata magen som kurrar hiskeligt, skaffa upp en tom låda ur förrådet och fylla den med lite pärmar som jag inte behöver ha här uppe, vilket kommer att ge mig mer plats i diverse hyllor för att gömma diverse andra saker i :), samt att telefonera lite till vän S. och mamma tror jag bestämt.

Imorgon blir det tvätta och handla och på torsdag matlagning. Sedan är nästan allt klart.. eller.. kanske inte, ni kan väl hålla tummarna?

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback