irritation

Idag över jag mig på att inte bli irriterad på allt. Att inte störa mig på folk som jag tycker gör fel eller är allmänt konstiga.
Jag kommer på mig själv varenda dag att irritera mig på folk som går på fel sida vägen, inte använder övergångsställen,  folk som inte har ljus på sina cyklar eller cyklar omotiverat nära.
Sedan irriterar jag mig också på folk som inte förstår, fast de borde när man förklarat tusen gånger. Det värsta är att jag blir riktigt arg ibland. Även om det inte gäller mig personligen, mitt arbete eller någon vän/bekant. Igår blev jag riktigt upprörd på en av våra lärare, kanske helt i onödan, men när man vet att de egentligen vet orsaken så tycker jag ju att de kan hålla snattran.

Jag vill verkligen inte bli någon slags gnällkärring så jag ska ta kollegan Mies råd för dagen:
Hantera alla stressiga situationer som en hund...
om du inte kan äta det eller leka med det: kissa på det och gå din väg!

Nu ska jag handskas med eftermiddagen
*poff*

Kommentarer
Postat av: Maian

Tidernas bästaste tips.



Kan nog komma att sätta det i bruk imorgon.... undrar om de hämtar mig med vita kramamigsjälv-tröjan då.;D

2009-01-22 @ 18:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback