Krafs, pyssel, rök och damm!

Vaknar av ett krafs på sovrumsdörren, sambon släpper in en liten hund som omedelbart knör sig in under mattes täcke och alla somnar om. Gött! Vaknade inte igen förrän klockan var efter 10. Utsövd kan man nog säga att jag blev trots allt.

Vi har pysslat och pillat hela veckan. Satt ihop byrån och fyllt den med prylar. Just nu har vi ett lite större projekt som innebär en del borrande men vi upptäckte att vi måste inleda det hela med att inhandla ett stort antal plugg. Våra väggar är tyvärr inte av trä eller något annat lite tunnare material utan stenhård betong. Vi ska även få besök av vår vän Henrik som ska inspektera eldragningen till våra taklampor och agera rådgivare för detta projekt.

Så just nu är vi lite strandsatta. Men operation städning ska väl gå bra. Det är dammigt så det förslår. Så vitt jag vet fungerar dammsugaren och jag har koll på vart jag lagt mopp och sånt. :) Vilket lördagsnöje jag har va?

Lite uppdatering på källarbranden. Vårt förråd mår bra men det luktar lite rök där nere. Eventuellt får vi nog slänga extramadrassen som står där nere men annars är det lugnt. Skönt. Det hade varit lite jobbigt om vi varit tvugna att köpa nya sommardäck bara sådär.

Nu ska jag bestämma vad jag ska laga till kvällsmat. Eventuellt måste jag till affären en sväng, något lördagsgodis måste man ju ha :)

ha det så gott
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback