Nu är allt snart som det ska.


Vi har kommit hem, vovven kom igår. Han var lite yr i mössan men när jag hade ställt iordning hans korg och fluffat hans filt så parkerade han snällt och sov till 5 när han bestämde sig att han låg bättre hos matte :)
Det enda som hänt våra vovvar var att de fått kennelhosta. Det är tydligen inte bara människor som sprider sjukdomar när de kläms ihop på ett ställe. Det ska tydligen inte vara så farligt så han blir nog bra snart. Under tiden passar jag på att njuta av att han inte kan skälla så högt för att han är hes.

Jobbet går utomordentligt segt, solen steker idag och jag hade helst legat kvar i sängen. Det blir sallad till lunch idag.. det känns lite beigt efter gårdagens hemlagade köttbullar. Men sallad är nyttigt. och snart har halva veckan gått. På fredag blir det utgång och sedan en lååååång sovmorgon.

Försöker planera ett så långt besök till mamma som möjligt men det går inget vidare. Det ska koordineras åt höger och vänster.

Man får glädjas åt det lilla. kollegan jag tycker minst om är inte här så det är lite fritt spelrum och vårt timanställda sjöodjur (läs valross) strosar omkring och hummar i korridorerna. Nästan hemtrevligt.. som det borde vara alltså

nu mot arbetet

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback