om det man gör när man inte bloggar

Det har varit torka ett tag. Ibland varken orkar, hinner eller vill man skriva.

Förra veckan var vi ute och for med jobbet. Eftersom vi bestämt oss för att åka bil packade vi in oss alla 4 i Rs lilla bil och drog iväg. Vi skrattade och retades mycket hela vägen. Ganska trevlig konferens men resultatet var att vi var mer förvirrade än innan :(

Förra helgen ägnades först åt eldande med vännerna D& E vid Valborg. Sedan satte jag mig på en buss hem till mamma. Busade med stackars faster mitt i natten för att hon fyllde år. Agerade kamerakvinna på fasters fest, vilket påminner mig om att jag måste tanka över bilderna från kameran och skicka dem. I min kamera har ju ingen nån glädje av dem.

Denna veckan har varit fullspäckad, många sena dagar på jobbet fyllda av kvällsaktiviteter så när jag äntligen fick gå hem lite tidigare i ösregnet i fredags så var jag så trött att jag efter Sveriges förlust i hockeyn helt sonika slog på ett Midsomer-avsnitt och försatte mig själv i off-läge. Detta trots vännen Ns lockande inbjudan att följa med till kåren. Jag var riktigt sugen där ett tag.

Helgplanerna i sin helhelt var ovissa in i det sista. I något mörkt förflutet hade jag visst försatt mig på något slags väntelista för en shoppingresa till hallands mecka. Något som vännen C påminnde mig om här i veckan. Just då lockade myshelg mer eftersom jag knappt varit hemma på över en vecka. Sedan fick sambon ett av sina hemliga samtal och förberedde sig för att åka iväg på uppdrag. Dessa planer grusades dock av ett snabbt påkommet ryggont som anföll honom. Det var till och med så att jag fick ringa sjukvårdsrådgivningen mitt i natten. Tack och lov så hjälpte det med värktabletter, även om han fortfarande känner av det.
Helgplanerna förbyttes således till konvalesenshelg för sambon och en "pyssla utan att bli störd helg" för mig då han mest suttit stilla och inte orkat lägga sig i ;)

Jag har haft storrengöring av lägenhetens sanitära utrymmen som annars riskerade att bli sanitära olägenheter istället. Det har även sytts lite på båtdynorna, det artar sig :) Sommarkläderna är inhängda i garderoben. Återvinningen har burits ut och vi har impulshandlat en elgrill som sambon redan skruvat ihop och placerat på balkongen :) Nu är det sommar! Så det så!

Snart är veckan till ända. Jag ska inta lite te och kaka(helgens enda godsak) innan det är läggdags. Sussa sött

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback