slut och förbisedd

Helt slut efter en varm dag. Har sprungit omkring mestadels. Det är säkert bra egentligen.. men det vore trevligt om man inte blev så hiskeligt slut.
Dessutom blir morgondagen ingen hit, ska ut och leka cafeteria på skjutbanan. Börjar läskigt tidigt typ 7 eller nåt. Inte det man vill göra en söndag. Det riktigt skumma är att det faktiskt kommer folk så tidigt.

Idag har jag också införskaffat ett par byxor till fjällvandringen. Dock blev det som jag trodde ett par i herrmodell och herrstorlek. Fjällräven gör bara dambyxor till storlek 46 och inte särdeles stora i storleken. Det är något jag funderat på lite: Varför görs inte träningskläder i så stora storlekar när det är vi lite mer storvuxna som faktiskt behöver träna? det är inte utan att man känner sig lite förbisedd. jag vill ju se lika snygg ut som de "smala" människorna när jag tränar men om inte samma kläder finns i min storlek så är det ju svårt. Diskriminering på hög nivå. *mutter morr*

Nu ska jag trava ner till tvättstugan för förhoppningsvis sista gången idag. och sen börjar det bli dags att sussa.

*poff*

Kommentarer
Postat av: Maian

Jag har faktiskt en affärsidé rörande just träningskläder för större - har dock ingen aning om hur man kan gå vidare. För jag lider av samma problem som dig - just nu har jag ETT par träningsbyxor o de trivs jag inte i. Intressant när man försöker köra tre pass på gymet per vecka. Hoppas jag går ner fort och kan byta till mindre storlek snart.... alltid en morot.

2009-06-02 @ 11:16:46
Postat av: Frida

Ohhh det där med träningskläder har jag med irriterat mig på. Särskillt när det kommer till Skidkläder!!!



Är man lite större så ska ju inte motivationen knäckas av att man inte hittar träningskläder. Finns ju nästan inget som kan va så nedsättande för självförtroendet som en provrumsspegel visandes ett par byxor som inte går att stänga... eller knappt ens dra upp över knäna... GGRRR!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback