Rädda julen

Min vana trogen skummar jag alltid förstasidan på blogg.se, ofast hittar jag inget av större intresse eller ens att höja på ögonbrynen åt men idag var det så mycket dumt att jag faktiskt ids irritera mig i alla fall.

Från en inspirationsblogg kan man läsa att årets trend i julgranen är färggranna djur?!. Här ska minsann inte bytas ut pynt i nån gran! *mutter morr* hur kommer man ens på tanken. Ok att hänga upp en julgris eller möjligtvis en kamel från julkrubban men fåglar och annat skräp nej fy! Och dessutom är julen för mig en tradition, då hittar man inte på en massa nymodigheter(max ett nytt recept) utan det ska vara tryggt och hemtrevligt. Så fåglar nej tack!

I ett debattinlägg står att läsa att en av de stora bloggarna blivit anklagad för att bidra till en ung tjejs självmord, eftersom hon uttryckt sig enligt följande: "om låren går ihop är man tjock". En annan bloggare hävdar bestämt att man inte kan anklaga en bloggare på detta sätt. Kan man väl visst det! Tänk om denna bloggaren är en liten tjejs största idol, klart som sjutton att denna lilla tjej blir oerhört ledsen när hon inte passar in i sin idols bild av snygghet. Klart det bidrar, sedan att det inte helt kan skyllas på en enda bloggare men när andra bloggare "backar upp" på detta vis så undrar man ju vart idealen håller hus. Det finns ett ansvar som bloggare. Att skriva ett sådant påstående är provocerande och kan uppfattas kränkande(så uppfattar jag det i alla fall, även om jag kan sålla och inte tar åt mig). Är du en "förebild" med många unga läsare kanske du måste se upp med vad du skriver! Tänk efter lite, snälla!

Sedan är jag ju livrädd inför blotta tanken på att ha en bloggare som idol men det kanske jag också hade haft och det hade funnits när jag var liten. Jag är så oerhört glad att jag är uppfostrad som jag är, att alla duger som de är.. tills de har bevisat motsatsen. Vilket ju tyvärr blir vanligare och vanligare.

Men så fanns det ju också ett lite roligt inslag. En bloggare hade fått nys om att Alladin ska byta ut en pralin i sin presentask. (märk väl EN pralin, inte hela asken :)) på
www.raddajulen.nu kan du också rädda din favoritpralin, de har till och med varsin motivering till varför man ska rösta på dem. Jag älskar ju choklad så jag kunde inte låta bli. Jag försöker rädda underdogen Romrussin. Vem ska du rädda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback