att blogga mellan 18 och 19

.. var visst ingen bra idé. blogg.se är segt som kola eftersom alla visst ska in och berätta vad som hänt idag.
Därför tänkte jag vara tvärt om och berätta att gårdagens tacos var jättetrevligt som alltid. Kände dock att jag själv zonade in lite för mycket i chuck, som jag faktiskt ändå spelar in och inte behöver se. Fröken M hade kryddat till det lite extra och köpt extra hot tacokrydda som effektivt hindrade sambon från att ta en onödig andra portion. Han tyckte det var för starkt. Vi andra hånade honom och smaskade glatt vidare. Till och med kryddmesen undertecknad tyckte det var helt acceptabelt. Dessutom fick vi smaka den spännande mexikanska uppfinningen mean beans. relativt kryddiga men absolut inte lika starkt som extra hot :)

För att inte berätta vad som händer idag så kan jag berätta att på fredag tar jag semester. Jag ska jobba på lördag för det är högskoleprovet så jag tyckte jag behövde en extra dag annars blir veckan så lång. Då ska jag marschera till biblioteket och leta mer litteratur till mitt ex-jobb. Jag hittade lånekortet i helgen när jag pysslade, skönt. De tittade så surt på mig sist.

Ska ge mig ut i köket för kvällens röjning, sedan idka te-drickning, tv-tittande och telefonpratande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback