söndagsfilosoferande

Efter två dagars mycket sega starter är det nu dags att avverka resterande delen av söndagen i ett rasande tempo. Annars kommer jag inte orka gå upp imorgon över huvud taget.

Vovven ligger kvar under filten i soffan och muttrade mycket förnärmat när hans huvudkudde bestämde att det var slut på vilan.

Idag är det tvätta som gäller. Jag har genom lite empiriska undersökningar på jobbet kommit fram till att det är många som ägnar helger åt sysslor så som tvätta, städa och laga matlådor. Förvisso är alla dessa saker välbehövliga, nödvändiga och sköna att slippa efter en dag på jobbet men, ska man egentligen inte använda helgen till att ta det lugnt och göra andra saker. Att bo i lägenhet och ha tvättid i en tvättstuga binder ju också upp dig.. du kan inte ta dig för något större projekt än att möjligtvis en tur till den lokala ica-butiken.
Som ett led i detta ska jag nog hädanefter boka tvättid på en vardagskväll. Så jag får ha mina helger i fred.

Men först ska jag nog se till att jag själv är ren.. en mycket svag doft av kräftor dröjer sig kvar efter gårdagens kräftskiva hos P & M. Detta var en mycket trevlig tillställning och jag fick stifta ett par nya bekantskaper, ett par båtbekanta till värdparet. Som ett brev på posten var det mycket diskussioner om båtar. Det var ganska skönt trots allt då jag inte fann mig själv på hypersocialt humör och kunde köra en lite tillbakalutad stil. Tack för trevligt kalas vännerna!

nu dags att bända bort internet och gå och göra lite nytta.

*poff*


Kommentarer
Postat av: Maia

Tisdagskvällar är bra tvättkvällar! =)



(Torsdagar med, då går inget på TV.... väl?)

2009-10-11 @ 14:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback