vardagsrapport

Vardagen rör sig åter igen i ca 200 knyck, dvs ungefär lika fort som taxen över parketten. I vanliga fall är jag helt ok med ett högt tempo men just nu känns det som att jag har ett behov av ljus som inte på något sätt är uppfyllt. Det är för mörkt. Inte för att jag har något emot mörkret, hösten och vintern är trevliga mysiga årstider. Det är bara det att jag inte får tillräckligt med solljus. Jag måste nog göra något drastiskt som att tvinga mig själv att ta promenader på lunchen eller något sådant.

Min plan med att gå och lägga mig tidigt sprack rejält igår. Efter House var jag så sugen på dagens avsnitt av NCIS så vi såg det också och efter det kunde jag inte sluta zappa och hamnade på ett avsnitt av den brittiska serien "ett herrans liv". Ett mycket roligt avsnitt ska tilläggas. Det slutade vid midnatt och resulterade i att jag snoozade rejält i morse och inte var på jobbet förrän närmre halv 9. Det är sent.

Idag ska detta misstag inte göras. Jag ska se ett avsnitt true blood, ta ut hunden, förbereda morgondagen och somna med näsan i korsordet. Det tycker jag är en alldeles underbar plan.


*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback