nu blev det kvällen

Jodå, det går framåt, har skrivit ett par sidor och läst en uppsats. Det är ju bara det att det är hur många uppsatser som helst kvar och inte många dagar att göra klart på så det gäller att öka. Nästa vecka har jag dock en hel del tid avsatt. Det blir lite till ikväll också men först ska jag ägna mig åt lite städning som för oväsen. Jag tänkte att grannarna säkert uppskattar om jag låter bli att dammsuga senare ikväll eller tidigt imorgon bitti.

Imorgon blir det inget plugg alls utan då kommer lilla mamsen på besök, det ska bli trevligt. Vi ska ner till stan och trängas med folk och se om vi kan hitta lite kläder till mig och så ska vi äta nåt gott till middag. Är en alldeles lagom plan.

Jag och sambon raidade blocket igår och hittade ett par annonser vi har mailat på, den ena bestående av skötbord och spjälsäng från ikea har vi fått svar på och vi ska åka och titta på söndag eftermiddag :) Hurra! Den andra var en barnvagn men där är det ännu inget svar. Den var så billig så risken är stor att den redan var borta. Men jag håller mina tummar. Får vi allt för de priserna så har vi gjort riktigt bra affärer. Ska bara kolla måtten på ikeas hemsida så att vi får in grejerna i bilen. skötbordet är monterat så det kan bli knivigt annars. hm.. jo max 1x1 meter ska ju rymmas i vår fina saab, får bara ta ur sambons golfklubbor först :)

I övrigt på babyfronten kan tilläggas att räkans rörelser börjar bli lite obekväma. Jag tror det börjar bli trångt där inne så det spänner delux när det krumbuktas. Det bidrar till att det är svårt att jobba och plugga eftersom det blir jobbigt att sitta still långa stunder. Dock har jag läst att krumbuktandet ska avta och senare ersättas med något som kan liknas vid kickboxning a la baby, dvs viftande med armar och ben i diverse riktningar. Jag hoppas räkan är en klenis för jag vill inte bli sparkad i revbenen ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback