Sol och söndag

Idag skiner solen från en nästan klarblå himmel. Jag och vovven tog en lång morgonpromenad och lyssnade på måsarna som ockuperat de båda dammarna här nere. Husse åkte till golfbanan och kommer väl hem om några timmar lagom grymtande efter vårens första runda.
Vovven har nu lagt sig på golvet där solen skiner in så jag misstänker att jag kommer att få se ett lustigt förflyttningsmönster allt vad dagen lider.

Jag har öppnat balkongdörren för att få in lite luft, dock låter jag fönstren där ute vara stängda, inte för att det blåser nämnvärt men det stoft som ändå flyger omkring får gärna stanna ute eftersom jag vill städa och stoft motverkar ofta städning ganska effektivt. Jag tänkte också idka tvätthängning på balkongen och då är det bra om det inte blir smutsigt igen på en gång.

Dags att peta i linserna så att jag vaknar till, utan dem är jag inte riktigt människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback