En familj och tacopremiär

Pust! Sanering av kök inledd. Diskmaskinen går och det mesta av handdisken är åtgärdad. En plåt kvar. Sitter och sörplar morgonkaffe. Hilda och Chicko sover i var sin säng i sovrummet. Hilda i sin egen och Chicko i min.
Ska göra det sista i köket när kaffet är slut och sedan inventera vad som behöver handlas inför kvällens tacopremiär.

Har två timmar på mig innan hilda är hungrig igen och efter det måste vi promenera vovven så det får bli dagens paus.

Än så länge har vi inte haft någon gråt- och skäll-katastrof så det verkar som om det går bra. Chicko blev lite orolig igår kväll när jag gick runt och vyssjade henne för han tyckte att vi skulle ligga i sängen och sova vi med. Han är allt en liten flockhund och det verkar som att han har förstått att hon hör till. Skönt.
Om någon hade klivit in i vårt sovrum imorse så hade det sett ganska roligt ut. Tvärs över sambons fötter låg hunden och på halva min sida sängen låg jag ihopkrupen så att hilda skulle få plats. Bara lite av hennes kalufs stack upp bredvid min arm. Hela familjen i sängen alltså. Det lär nog hända fler gånger ;)

Nu mera disk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback