om att sova

hemkomna efter utflykten och är ganska trötta. Hilda hade väldigt svårt att sova inatt så det blev inte så mycket sömn för mamma och pappa heller.

Efter att ha tuffat fram i 80 hela vägen hem (det blir så när man har motorcykel på släpet bakom) så var det skönt att komma hem eftersom det tog längre tid än vanligt. Jag passade dock på att sova mellan kinnarp och skövde. Det är fördelen med att slippa köra :)

Helgen har dessutom tillbringats tv-löst. Det är lite spännande när man är så van. Så det har varit ganska tyst. Vi hittade dock radion efter lite om och men. Lite nattmusik var välbehövligt när man vaggar otröstlig bebis. Igår hjälpte ju farmor och farfar till att passa lilla liten men eftersom jag har så svårt att sova på dagen så blev det bara lite mental vila.

Funderar starkt på att lägga mig och sova redan nu så jag orkar med natten om hon fortsätter sina nattliga upptåg. Att man har extra krafter får att orka med sömnbristen som mamma är en myt.. tro inget annat. Får man inte sova mer än två timmar åt gången så är man på intet sätt utvilad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback