jul + bebis = gahhhh

Nu är det stressigt. Egentligen ska jag sova nu och samla krafter inför morgondagens allt pyssel men jag stjäl några minuter av min egen tid. Det är massor kvar som ska städas och fixas inför julfirandet. Jag ska trixa till en skinka, rädda det tillhörande doppet och göra rödbetssallad. Alla rum ska dammsugas, skuras och plockas rent från allt bös. Vi äger alldeles för mycket sådant. Några rum ska bommas igen tack och lov!
Granen ska plockas in från balkongen och riggas och pyntas.
Nästan alla julklapparna klara i alla fall. Måste stämma av lite med brorsan. Och så ska de slås in. Vi kommer få lite platsbrist för vi har visst köpte lite stora klappar. De tar hiskelig plats. (Nu blev ni nyfikna va? :)

Imorgon ska vi dessutom på 6-månaderskontroll med lilla stumpan. Innan dess ska hon bada. Det behövs. Och sen får det ju inte se ut som att vi inte tar hand om henne, för det gör vi ju. Men bara föräldrar på speed har orken att bada ungen mer än max 2 ggr per vecka. För min del räcker det med 1 om hon inte luktar illa eller är skitig. Just nu är jag mer bekymmrad över familjens trummhinnor som lider av damens pre-tand-skrik. Inga synliga spår efter bissingar än men hon verkar nöjd med de nya tuggringarna jag köpte idag. Glömde den andra hos farmor i helgen.

Eftersom hon somnat ska jag gå och göra det samma.

Kommentarer
Postat av: lisen

tänk att hon redan är sex månader, tyckte det var alldeles nyss jag fick veta att hon fanns...=) mysigt! o du, god jul o jättegrattis på födelsedagen som stundar!! kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback