äventyr bra, hemma bäst

sådär ja, äventyr avklarat. Inga problem. En annan är ju rutinerad.. eller så har jag bara tur ;). Lider med vännerna som satt fast hela natten *bamsekram*

Kom iväg en timme senare än beräknat och kom fram 3 timmar senare än tänkt. Men fram kom jag. en halvtimmas stopp i falköping och 45 minuter i herrljunga där växlarna frusit samt kö från alingsås till gbg. Men jag hade det varmt och gott i första klass och inte mycket folk heller.
Vännen S mötte upp och vi letade mat och strosade i affärer som
Lush och SF-bokhandeln med smärre inköp som följd och softade större delen av dagen. Inhandlade entrecote och kladdkaka till kvällens mumsande. Det var mumsigt.. och mycket. Vi hade köpt chips också men de orkade vi inte ens öppna.
vi skrattade och pekade på melodifestivalen och gäspade oss igenom catwoman. Sedan slocknade vi och vaknade till blå himmel och sol, vilket ju bådade gott för dagens hemresa.
Det har varit väldigt skönt att bara softa omkring lite. Det här med väderstrulet bekommer mig liksom inte. Jag har inte haft bråttom och det viktigaste är att jag kommer hem.
Väl inne på stationen spanade vi på stora informationstavlan och på timotej som också skulle åka tåg. Efter god lunchmacka på Fröken Olssons så gick vi och tittade om tåget verkligen tänkte gå och det tänkte det så jag kunde kliva på och fara hem blott en halvtimme senare än tänkt. Lyx, det hände verkligen inte alla denna helg.

Väl hemkommen konstaterade jag att det blir en lång kväll. Skidskytte till mitt i natten. Damerna startar inte förrn 22.00, det blir till att titta i pyjamas.

Nu ska jag leta matlåda

Kommentarer
Postat av: Snjodis

Så skönt att höra att färden har gått bra. Jag har tänkte på dig både en och två gånger.



Men du har härligt rätt inställning! En sann optimist, det är ett bra vapen att ha makt över.



2010-02-21 @ 21:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback