Insnöad?

Nej trots all snö och kyla är jag inte insnöad även om man skulle kunna tro det. Min bloggtorka har helt andra orsaker som... jag hade ingen lust helt enkelt. Även om jag har haft lite idéer

Jag skulle t.ex. kunna berätta att vi köpte oss en gemensam julklapp i form av ett PS3 som nu står så fint på golvet bredvid tvn och som vi spelar vårt enda spel på lite då och då. Det skulle kunna klassas som en god nyhet. Dock inte för min högra tumme som inte var lämpad för just detta spel.

Jag skulle också kunna berätta om mitt lilla bakexperiment, och då menar jag bakning vilket inte har något med min bak att göra. En kollega berättade om något som kallades Hermankaka, som tydligen är ett slags surdegsbröd/kaka som man ska ha bubblandes hemma i köket i ett antal dagar innan man matar den och sedan delar den och ger bitar till sina vänner som sedan får upprepa proceduren. Sista dagen tillsätter man extra ingredienser i sin egen bit av kakan och bakar den i ugnen så den blir smaskig. Först tyckte jag att det hela lät mycket avancerat men jag föll till föga och nu bubblar en Herman på köksbordet. Det var verkligen busenkelt, jag var tvärsäker på att den skulle sluta bubbla direkt men den tog sig och det blir nog väldigt bra. Till slutresultatet kan tilläggas att den ska innehålla 100g hackad/riven choklad och med choklad kan man ju inte misslyckas. På söndag ska degen matas och delas så om någon känner för en bit så hojta bara till. På måndag ska den bakas så då får vi veta vad den smakar. Ska bli spännande.
Detta kan alltså klassas som en lite spännande nyhet.

Sedan skulle jag kunna gnälla lite om att det är alldeles för mycket att göra på jobbet men det är så tråkiga och "gamla" nyheter så vi hoppar över det.

Istället berättar jag att min sjusovarhund plötsligt förvandlats till morgonpigg och numera håller vakt utanför badrummet långt innan min morgonritual är färdig för att inte missa mig när jag går ut med honom. Som om han skulle kunna undgå det.. det är ju han som är huvudingrediensen i morgonpromenaden.

Något jag däremot tänker gnälla över är kvaliteten på listerna i våra fönster. I vårt vardagsrum måste man ha minst två lager kläder plus tjocka sockar och filt, helst kompletterat med vantar och mössa för att kunna sitta i soffan och titta på tv på kvällarna. Det kan helt enkelt inte vara rätt. C med särbo kan intyga då de tyckte det var aningens kyligt när de var här förra veckan.
Om jag håller på att förfrysa mig imorgon också får jag nog ringa våra kvartersvärdar på måndag och beklaga mig och mycket bestämt hävda att mina 40 år gamla fönster inte håller måttet.

Något som glädjer mig är att det idag är fredag, att ingen väckarklocka ringer imorgon bitti, att jag inte ska någonstans utan får vara hemma, samt att det är skidskytte på tv :). Livets små glädjeämnen.

Kvällen börja lida mot sitt slut och lika bra är det för jag och sambon har samlat vuxenpoäng så det räcker för idag. Både "på spåret" och "morden i midsummer", hugaligen :) och imorgon blir det melodikryss också, bevare mig väl.

sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback