Utflykt

I brist på besiktningstider i Skaraborgsmetropolen Skövde blev det en lördagstur till grannkommunen Skara för detta ändamål. Man kan liksom inte kosta på sig att få körförbud för utebliven besiktning när man måste hem till hunden på lunchen.
Besiktningsmannen klämmde och knackade lite och gav oss 2:or på spindellederna fram(vad nu det är för nåt) tydligen viktiga för bilens framfart förklarade min mer tekniska hälft och då är det ju klart att vi måste laga det. Att bli stillastående vid en vägkant har jag inte lust att bli igen (det händer ju titt som tätt annars).
Efter detta blev det lättlunch på mcd. Jag rekommenderar tyvärr inte skara i detta fallet, min hamburgare var alldeles för pepprig och min stora pommes liknade en liten sett till mängden.
För att toppa utflykten stannade vi till i Skövde centrum när vi kom hem, för att slåss med lönehelgsshopparna trodde vi. Det var rätt lugnt dock och det var inga köer. Vi lyckades med skjortinköp till sambon, presentinköp till hans bror och en vända på systemet (inget till mig men jag funderar seriöst på att testa något alkoholfritt vin). Däremot så slank det ner en jätterosa scarf till mig från rean på sisters :)

Nu laddar vi för att trängas med lördagshandlarna på ica. Mat måste man ha.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback