Hemma

Nu har jag nästan landat. Det blir ett litet kort förvirrat inlägg.
Den senaste veckan har varit omvälvande och vårt "nya" liv började lite tidigare än vi tänkt oss. Det ligger en liten prinsessa och sover i sin vagga och imorgon är hon redan en hel vecka!

Vi mår bara fint, jag har dock ganska ont efter snittet. Mina magmuskler (som inte var så befintliga till att börja med) är nu totalhavererade eftersom de till viss del är sönderkapade och det känns som att det kommer ta år och dar innan de är tillbaka igen. Jobbigast är att komma i och ur sängen eftersom jag dessutom är ganska tung fortfarande. Vikten försvann inte med bebisen.. mysko.. det hade ju jag tänkt ;)

Hilda ökar nu i vikt efter att ha gått ner lite i början. Mammas kropp hade liksom inte samma startsträcka utan kom igång lite sent men nu är vi snart i fas.. hoppas vi.

Än så länge är inte hennes och våra dygnsrytmer i fas. Hon är piggare på nätterna vilket är lite jobbigt men i gengäld är hon en riktig sjusovare och väldigt lugn på dagen så vi kan sova när vi vill annars. Ska se till att vi vänder på detta så snart vi kan.

Hembesöket av BVC avklarades idag. Det var jättebra och vi fick även väga henne så att vi såg att hon verkligen ökade i vikt. Fick massor av material till livs och vi får väl göra en djupdykning där. Nästa besök är på tisdag. Fast hos dem.

Så sammantaget går det ganska bra. Tidiga morgnar är nog inget för oss den närmsta månaden men i övrigt är det mesta ok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback