hormonspöken, magi och bestyr

Det märks att jag sov lite för lite inatt. Jag är riktigt trött idag och känner mig inte på humör. Råkade zappa in på nån säsongsfinal av biggest loser på femman och blev alldeles gråtfärdig. Det var längesedan jag hade några hormonspöken nu men det var väl dags.

Jag ska dock inte begrava mig själv i detta utan resten av kvällen ska ägnas åt lite fejande i köket och packande av väska för att åka norröver imorgon. Student ska avhandlas, kollade smhi just och nog verkar det som att det kan vara uppehåll just när studenterna ska gå ut även om det tänkte regna resten av dagen. Det brukar vara uppehåll just den där timmen, lite magiskt nästan :)

Idag var vi ett gäng av kollegorna som gick och åt ute ihop, det var trevligt. Sånt borde vi göra oftare. Det var egentligen två idéer från två olika håll från början men vi tycker ju om att göra saker tillsammans så det var precis det vi gjorde :) Dessutom var det min sista lunch på ett tag så det var extra roligt.
Imorgon blir det nog inte så mycket jobbat, ska gå lite rundor och säga hejdå till de närmaste. Sedan rymmer jag ju redan vid 11.30.
Det slår mig nog inte förrns på måndag hur konstigt det kommer att vara att inte gå till jobbet, eller också tar det längre tid. Nu de första veckorna har jag ju semester och det är ju inget konstigt i sig. Det lär märkas. Förmodligen har jag så mycket förberedelser att ta tag i att det kommer att kännas som att jag är på jobbet ändå :) Det blir ju inte direkt tid att lata sig den första veckan i alla fall.

Det finns mycket babysaker att tvätta, sedan måste fortfarande en hel del införskaffas. Det ska förberedas papper, försäkringar, kontakter med än den ena och den andra myndigheten. Jag har inte ens någon aning i vilken ände man ska börja. Jag får nog börja i min alldeles egna ände.. det är nog lättast.

Nu dags för ett onyttigt men uppiggande kex och sedan lite kvällsbestyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback