rapport

Nu har jag pluggat hela dagen. Faktiskt! Det trodde jag nästan inte själv att jag skulle lyckas med men det gick. Har bara haft lite mat och promenadpaus.
Rättade till en del av det som min handledare anmärkte på igår, dock inte allt eftersom det kräver mer inläsning, vilket jag iofs också ägnat mig åt.
Lyckades efter några om och men hitta fjärrlånsfunktionen på nätet så ett antal böcker är beställda och jag håller tummarna för att de dyker upp så fort som möjligt nästa vecka. Jag behöver dem för att bygga på min annars ganska skrala bakgrund. Need backing. jojo..
Terroriserade några av kollegorna med jobbiga frågor om våra databaser och åtkomst till uppgifter. Jag hoppas att min teori stämmer så att jag kan få ut uppgifterna. Det är ju visserligen ingen brådska men det är skönt att veta om det går, annars måste det ju liksom till en lite annan vinkel på mitt problem.
Slutade dagen med att försöka läsa en avhandling från 80-talet. Skriven och tryckt med skrivmaskinstext och faktiskt en sådan som nog min handledare skulle underkänna i fråga om stil. Den är lite för "gul" (infinita bisatser för er som förstår er på det) och alltså ganska svårläst när man inte är insatt. Som tur är så äger jag samma grammatikbok som refereras till så jag är inte helt borta men det är som att upptäcka grammatiken på nytt.
Lite segt att försöka läsa sådant sent på dagen. Får nog starta med den istället nästa gång.

I övrigt i veckan så pallrade jag mig faktiskt iväg på lite ärenden i onsdags efter besöket på mvc. Jag har köpt strumpor!! det ni.. det var väl bara ett halvår sedan jag började gnälla om det. Det blev ett par mysiga strumpbyxor/thights också. Min mage gillar sånt. Traskade också in på apoteket och bad om råd till min fnösk-hud. Duscholja blidde det. Funkar riktigt bra så jag är nöjd :)

Kvällen ska avrundas med något smågott och lite på spåret. Sedan är det helg.. fast lite mera plugg blir det ju.. det måste det bli.


Kommentarer
Postat av: Thurz

YAY! Stumpor, äntligen. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback