under construction

Så var arbetsveckan till ända. Nu ska jag försöka ägna kvällen åt att pusta ut, lite grand i alla fall.

Men om en stund får jag nog ta itu med operation sanera lägenhet. Dammsuga alla rum och våttorka alla golv som går. Det är spackeldamm överallt. Man skulle kunna tro att de tog bort sånt efter sig när de inte ska komma tillbaka förrän på måndag men inte då.
Dessutom är i stort sett alla skruvhål i lägenheten övertapetserade, inklusive de stora till hatthyllan. Vi kommer ju inte hitta dem igen.. jag vet inte ens på vilken höjd den satt. Var det meningen att jag skulle ha mätt allt sånt innan de började?
Vi har heller inga gardinfästen kvar. De plockades ner och slängdes. Han mumlade något om att vi får nya av kvartersvärdarna men det lär ju inte bli förrän de är klara med vardagsrummet så det blir till att leva hela helgen utan gardiner. Rätt trist eftersom vi inte har persienner i sovrummet och man bör kunna se rakt in beroende på vart man befinner sig. som tur är finns ju inget hus mitt emot. Dessutom är det rätt ljust tidigt på morgonen och då har jag svårt att sova. tack och lov har de lovat mulet och regn hela helgen ;) och solen gå upp på andra sidan huset.. alltid nåt :)
Man ångrar ju lite nu att vi inte gjorde detta innan vi flyttade in.

Nog om det negativa. Tapeterna är precis som vi tänkte oss så det är jättefint, snyggt målat på alla fönster och karmar och bakom elementen så det känns så mycket frächare än innan. Det kommer kännas ännu bättre när allt väl är klart. Det ska bli lite spännade och se hur tapeterna blir i vardagsrummet. Hoppas det inte blir för mörkt bara, det är det enda jag är lite rädd för. Hallen är ganska mörk så det vore inte bra om det blev för murrigt. Jag tror dock det blir fint, det blev ju det andra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback