vildsvin

Har ju glömt att berätta att jag sett mitt första livs levande vildsvin!

När vi åkte till halvvägshuset förra gången så slängde jag en blick upp mot en solbelyst åker till vänster ungefär vid Loringa-korset på 26:an och såg ett fyrbent djur strutta omkring med svansen uppåt. Det tog ett tag innan hjärnan hade kört igenkänningsprogrammet och slutit sig till att det måste vara en gris. Inga andra fyrbenta djur som finns i sverige struttar vad jag vet. Och det min hjärna tyckte det liknade var nog Pumba från lejonkungen. Pumba är visserligen ett vårtsvin men de har också svansen i vädret.

Jag visste inte att det fanns gris såhär nära inpå oss. Trodde de fanns längre söderut. Tji fick jag.


Kommentarer
Postat av: lisen

"ni ska kalla mig HERR Gris!!!!" =)

coolt. att se ett vildsvin. skulle jag oxå vilja göra. kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback