alltid redo

Som mamma får man vara förberedd på det mesta. Majoriteten av "det mesta" innebär just nu att Prinsessan blir hungrig på andra tider än väntat eftersom hon inte har skaffat sig någon riktig rytm ännu. De andra delarna innebär lite plötsliga magknip som mamma eller pappa måste skumpa bort och då gäller det att vara snabb i vändningarna för annars byts det stilla gnyendet mot illvrål. Ni som inte trodde att en 2,5 månaders bebis kan illvråla.. till er säger jag Hah!

Just nu är dock läget ganska lugnt, hon sover förmiddag tills nästa matning och jag och hunden kan det det lugnt. Rättare sagt, jag ilar runt som en skottspole för att hinna det jag vill, inklusive frukost, innan jag blir avbruten. Vissa dagar går det bra, andra mindre bra.

Idag är en bra dag och jag är i stort sett redo för utflykten lite senare. Det enda kvar att packa(som jag vet nu vill säge) är en extra matomgång. Ska bli intressant att se hur hon fixar lite uteliv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback