om mat och motion och lite sömn

Började dagen pigg och glad, nu tror jag att jag försatt mig i något slags söndaskoma.

Jag hann med att laga massor av Hilda-portioner i min energitopp. Det är bra för då behöver jag inte laga något mer till henne denna veckan. Det är bara att micra, det är så mycket smidigare. Och sedan är det ju mycket billigare. får svårare och svårare att förstå de som köper barnmatsburkar. Visserligen vill ju inte Hilda ha burkmat och nu för tiden är det inte så mycket skräp i burkmaten men ändå. Minimalt med tillsatser, maximalt med näring, billigt i inköp och relativt liten arbetsinsats och voila! Hemlagat is the shit. De andra mammorna brukar nyfiket spana på min burk hemlagat när vi är iväg någonstans, det tar jag som en komplimang och ett gott tecken.

Sedan gav vi oss ut och motionerade, mätte ut att rundan är 4,2km så det är en bit i alla fall. Blev varm och trött. Tror även att gårdagens bowling satt sina spår i ett av mina lår. Det var jobbigt att gå uppför.

Resten av kvällen ska jag försöka spendera lugnt, lite mera skidskytte (en tredjeplats redan idag ju) och så hoppas jag det är ett mord lagom till att hilda har somnat. Och inatt hoppas jag på en sovande hilda. Inte en ständigt vaknande hilda. Misstänker att hon drömmer mardrömmar och har lite tandvärk, men om hon kunde låta bli att vakna en gång i timmen med start runt klockan 4 så vore jag enormt tacksam. Jag har ju vant mig vid att hon sover hela nätterna, jag blir ju alldeles förstörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback