veckans bilder och bvc rapport

Jahopp en vecka till.
Vi har varit i farten, några bilder har det blivit.
Hilda tror att det mesta är ätligt, så även kameran. Det är inte så lätt att ta bilder då.


Vi har varit på bvc och vägt och mätt. Hilda är 70,5 cm lång, väger nästan 9,6kg och har ökat huvudmåttet med en hel cm till 44,5. Till följd av detta bestämde jag mig för att shoppa nya kläder till stumpan eftersom hon är så lång att de andra börjar strama. Vi traskade till kappahl där vi fått presentkort av faster och farbror i karlstad. Vi hade dessutom lite tur för där var ta 3 betala för 2 på barnkläderna så jag kom hem med hela denna högen.


Jo det ser lite pojkigt ut men när jag såg alla rosa och röda plagg i affären blev jag alldeles illamående. Det behövs lite balans bestämde jag. Jag fick vatten på min kvarn på babysimmet när en av mammorna var positivt överraskad att hon inte var alldeles rosa. Go me!

Apropå babysimmet så går det sådär för lilla stumpan. Hon kinkar när vi kommer i vattnet och det blir ju inte så bra så nästa vecka ska pappa få bada med henne så får vi se om det funkar bättre.

Hon är lite tvärtom och bakvänd. Även på skötbordet. Vet inte varför hon tror att hon ska ligga på mage.


Just nu sussar hon sött, melodifestivalen är slut och mamman ska diska.

Kommentarer
Postat av: lisen

vilket litet charmtroll ni har, jättesöt är hon!

o tummen upp till dig för att du inte gick på klädaffärens linje om rosa till flickor o blått till pojkar! ta vad som ser bäst ut, oavsett färg!! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback