skridskor, insamling och potträning

Igår förärades vi ett par skridskor till stumpan av chefen som hade städat garderoben. Det kanske är lite tidigt att lära henne åka men nu har vi i alla fall ett par för framtida bruk, de är storlek 24-25 och riktigt så stora fötter har hon ju inte ännu.

Vi har också blivit bekanta med hur pengainsamling till diverse saker går till på förskolan här. Mycket vettigt förfarande och jag är nöjd och glad. Det känns som att vi får bekräftat ofta att vi gjort rätt val att flytta ut till landet. Det är ett lugnare och vettigare tempo här.

Jag hade ju inte tänkt bli en sån mamma som skryter om barnens framsteg gällande allt möjligt men jag måste ju ändå rapportera att potträningen går lysande och att stumpan inte har några som helst att sitta stilla, titta i sin bok och genomföra tänkt scenario samtidigt. Sen är vi ju långt ifrån att skippa blöjorna men ändå. Hon är ett sånt behändigt barn att jag känner mig alldeles bortskämd. Det är inte alla barn som är som vårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback