starta nedräkning?

Bekantingen F har en månad kvar tills hennes bebis tittar ut, andra gamla bekantingen L har 1,5. Jag ligger ju lite efter, nu är det tre månader kvar men jag har lite samma känsla som F. Jag är inte färdig än, det är så mycket som ska göras. Förra gången hann jag precis göra klart mitt examensarbete, denna gång tror jag att det är huset jag vill hinna så mycket som möjligt med. Vi gör ju ingen renovering men det är knepigt ändå. Måtten i huset stämmer liksom inte med dagens inredningstrender, det är antingen för brett eller för smalt, köksluckorna matchar inga färger som är inne just nu så det blir ett digert jobb att få tag på gardiner. Golven kräver att alla mattor får halkskydd för annars kommer de ligga som korvar i hörnen och det enda stället i huset där våra trasmattor passar in är i källaren, så det krävs nog lite nytt på den fronten också.
Men så var det ju det här med tid. När ska man hinna ordna allt det där när man redan har en 1,5åring som också ska vara med och pyssla hela helgerna? Förslag mottages tacksamt.
Nästa vecka ska hon dock få åka till mormor så då ska väl nåt hinna bli gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback