här är vi

jodå, vi är här. Allt är väl. Igår var vi på bvc på läkarkoll. lille gubben är fullt frisk och växer. Nu väger han 5 kg, är 58,5 cm (inte konstigt att kläderna börjar bli trånga) och huvudmåttet ökar också, 38,5 tror jag bestämt. Ska plocka fram storlek 62 idag så vi har lite att röra oss med. Det blir mer tvätt med två barn, men också mindre tid att tvätta på :)
Idag skulle de ha påsklunch på dagis och när jag tittade ut för en stund sedan så verkade de också ha en häxa på besök. kul!
lillen börjar få bättre rytm nu, äter vid 7-8 på kvällen, somnar efter en timme eller två, vaknar kl 2, somnar efter lite skumpande och vaknar igen mellan 6 och 7 men det kan även bli senare, som idag. Då hann vi skicka stumpan till dagis först. Just nu hoppas jag att han sover lite till så hinner jag hänga tvätt.
Stumpan vaknade dock 10 över 6 och hon har kommit på att det går att klättra ur sängen utan hjälp så allt man hör är det gnisslande handtaget på hennes dörr när hon kommer uttassandes. Imorse deklarerade hon högljudt "Hilda sovit gott!" när hon klampade in hos mig. hon är för söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback