sommarutflykter och händelser

Det har blivit några sommarutflykter. Vi besökte Ikea i karlstad och investerade i lampor till köket. Det blir superbra bara vi får borrat upp några hål i taket. Det blev också en hylla till stumpans alla leksaker. Hur i hela friden blev de så mycket saker i hennes rum? Börjar tro att gosedjuren förökar sig.

Varit på GeKås med svärmor. Måste säga att jag är lite besviken på deras "nya" barnavdelning. Var ute efter en fluffig overall till lillpojken eftersom storlekarna på stumpans gamla kläder och årstiderna är i otakt. Inte en enda sådan modell fanns att skåda. Bara overaller och tvådelat med "hårda" skal, då kan han ju inte röra sig. Mutter morr. Det var också ont om sommarkläder till så små. Försökte hitta en sparkdräkt med korta armar och ben.. inte en enda... mysko. Men det blev en hel del annat smått och gott. Jag bejakade min feminina sida och impulshandlade en gigantisk handväska. Har velat ha en länge, med huvudsyfte att rymma både matlåda och extra skor till jobbet.

Lille gossen har fått sin första tand och till skillnad från sin syster så är han supergnällig. På henne märkte vi ingenting, vips så fanns det tänder. Jag hoppas det går över fort.

Veckovilla som vi är så har vi gått en vecka plus, dvs det var en vecka till på sommaren som jag inte räknat med. Dock är jag orolig för att semester och dagis inte går ihop men det löser sig förhoppningsvis och det verkar som att vi kan få lite extra hjälp med barnpassning under vår pysselvecka, huzza!

Ska förbereda mat till det lilla tandmonstret som trots tandvärk faktiskt sov hela natten, straxt efter 22 till 6.30 med bara två nappisättningar. Det tar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback