att göra fynd

I söndags när jag bakade veckans onyttighet muffins så var jag i desperat behov av en slickepott och raidade således lådorna i min jakt. Resultatet var inte imponerande. Från att ha haft säkert 5-6 slickepottar hittade jag nu bara två varav ingen var den jag ville ha. Visst har ett par gått sönder men inte alla väl?
Jag fick då ett infall att dra ut understa lådan och se efter så att inget ramlat ner bakom lådorna. Sånt kan ju faktiskt hända. Där gjorde jag mina fynd. En mycket saknad ätpinne såg åter dagens ljus, jag fann en spaghettislev och en smörkniv som vi aldrig sett förut och således måste ha legat där i ett antal år! Det återfanns dock ingen slickepott så de jag hade i lådan fick duga.

Slutsatsen förutom att jag behöver köpa nya slickepottar och städa köket blir alltså att fynd kan man göra precis var som helst och oftast där man minst anar det.

nu lunch
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback