Det är min tur nu, vinden har vänt

Lånar lite ord från Petter, för precis så har det känts de senaste dagarna. I torsdags var jag så lättad och glad att jag nästan bokstavligen studsade hem.

Vadan detta undrar ni?

Bekymren med personalavdelningen var bara en petitess och ett missförstånd så det försvann snabbt ur världen redan i onsdags men det var som sagt torsdag som var den riktigt bra dagen.

Jag började den dagen att berätta vår nyhet för kollegorna och därmed är det även officiellt här. Vi ska ha bebis :), det är kul, spännande och skrämmande på samma gång. Så det kommer nog bli lite inlägg av gravid- och bebiskaraktär här framöver. Men nu tillbaka till min braiga dag.

Kollegorna blev glada och jag kände mig faktiskt ganska lättad för det är ganska jobbigt att inte säga något, jag hatar hemligheter, till och med mina egna, det är nog för att innerst inne i mig så bor en liten skvallertant :)
På eftermiddagen kom chefen med resultatet av årets lönerevision, eftersom jag inte hade några riktiga förväntningar så blev jag som vanligt glatt överraskad och gick hem med en mycket trevlig löneförhöjning :)

Stärkt av dagens framgång tog jag tillfället i akt och pratade med min lärare om mitt examensarbete när hon ändå var förbi i korridoren. Hon gillade min idé och sa: "Självklart, nu kör vi!" Så nu är det alltså bara att kämpa på, v.4 drar kursen igång och jag ska skriva som aldrig förr.

Tidigare i veckan fick också sambon erbjudande om ett års jobb, som jag nu håller alla tummar för att det verkligen blir av. Det var inte 100% klart, lite detaljer och så men det brukar inte vara några problem på vår arbetsplats.

Så med allt detta susande runt i huvudet var mitt hjärta lätt som en fjäder, och är fortfarande. Alla bekymmer lösta på en vecka, det är inte ofta det händer oss.

Men som jag började inlägget:
Det är min tur nu, vinden har vänt!



Kommentarer
Postat av: Maian

YEEEY!!!!

2010-01-16 @ 11:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback